sobota, 29 sierpnia 2015

8.

Sałatka z tortillowo-łososiowymi ślimakami

Składniki na 1 porcję:
Podstawa:
  • 2 garście świeżego szpinaku
  • 5 mini kolb marynowanych
  • 5 jabłuszek kaparowych marynowanych
  • suszone płatki pomidorów
  • zioła prowansalskie, sól, pieprz, trawa cytrynowa
Sos:
  • łyżka jogurtu naturalnego
  • pół łyżeczki płynnego miodu
  • szczypta cynamonu
  • sok z 1/6 cytryny
Ślimaki:
  • pół placka na tortille
  • 50g (1/3 przeciętnego opakowania) wędzonego łososia
  • kilka pasków pędów bambusa
  • zioła prowansalskie, sól ziołowa, pieprz
  • serek typu almette (najlepiej z ziołami)

  • sos sojowy
Przepis:
     Szpinak opłukać. Umieścić w misce wraz z kolbami i jabłuszkami pociętymi na mniejsze części, dodać płatki pomidorów i przyprawy. Dokładnie wymieszać i przełożyć na talerz.
      Jogurt zmieszać z miodem, cynamonem i sokiem z cytryny. Polać przygotowaną mieszankę.
     Pół placka na tortille posmarować dość grubą warstwą serka, rozłożyć na nim kolejno pędy bambusa, łososia i posypać przyprawami (umieść te rzeczy na całej powierzchni placka). Zwinąć w rulon i pokroić na mniejsze kawałki.Rozłożyć na sałatce. Skropić całość sosem sojowym.



5 komentarzy:

  1. Zanim przewinęłam posta na dół przez moment naprawdę drżałam, że ujrzę ślimaki ;D Pychotka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero teraz dostrzegłam dwuznaczność tej nazwy ^^

      Usuń
  2. Śliczna, teraz jest dużo małych żabek, rozwijają się! Ja kiedyś widziałam taką jeszcze z wypustkiem, gdzie kiedyś był ogonek, wyglądała komicznie ;D

    http://worshipingmornings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie, ale troszeczkę się zawiodłam, ponieważ nie ukrywam, że chętnie poznałabym przepis na dobre i prawdziwe ślimaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wykluczone, że któregoś dnia i one zagoszczą na moim blogu. Eksperymenty to moja specjalność :)

      Usuń