sobota, 19 marca 2016

95.

Owsiany małpi chlebek z orzechami laskowymi i cappuccino orzechowym
 



Składanki
  • 40g mąki owsianej:
  • 40g mąki pszennej
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 5g suchych drożdży
  • 15g masła (roztopione)
  • łyżka cynamonu
  • 60 ml mleka
  • szczypta soli
  • orzechy laskowe
Przepis:
     Przesiej mąki z solą i drożdżami, dodaj 10g roztopionego masła, łyżkę cukru i mleko. Zagnieć całość do wyrobienia sprężystego ciasta. Odstaw całość w ciepłe miejsce na 30 min (najlepiej w miseczce, przykrytej ścierką).
     Po tym czasie zagnieć ponownie ciasto i podziel je na 7 części, z każdej uformuj kuleczkę. Posmaruj kuleczki resztą masła. Łyżkę cukru wymieszaj z cynamonem i obtocz w niej posmarowane kulki. Ułóż je w kokilce (tak jak na zdjęciach). Odstaw całość na kolejne 30 min do wyrośnięcia.
     Następnie piecz całość 20 min w 180*C.
     Podaj z gorącą kawą i posiekanymi orzechami laskowymi.

***
Ja lubię drożdże, drożdże lubią mnie :D
Czuję, że to będzie dłuuuuugiiiii związek!
 
***
Nareszcie! Eureka!
Osiągnęłam ten stan w bieganiu, kiedy nie myśli się "Tyle jeszcze...", tylko "Już tak mało? O nieeee...".
Spodobało mi się, naprawdę spodobało. Tylko te wszędobylskie oczy ludzkie, które patrzą na ciebie jak na kosmitę, gdy biegniesz...
No cóż, uroki małego miasteczka.


8 komentarzy:

  1. Mam wrażeni, że to taki słodki dodatek do menu i bardzo mi się podoba. Orzechy i cappuccino dodają mu mega smaku. Bardzo niebanalne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To prawda, z cappuccino smakował bosko :D

      Usuń
  2. Kocham małpi chlebek dość często go robię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudnie wygląda ! Jak francuska brioszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero teraz to zauważyłam, ale faktycznie ja przypomina! ^^

      Usuń
  4. Pychotka, bardzo lubię małpi chlebek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Widać, że smakowało wspaniale, wszystko co z orzechami jest super :)
    Ja nie umiem zmotywować się do biegania, a szkoda, bo chciałabym biegać :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. A co do biegania, to myślę, że jeżeli tego po prostu nie lubisz, nie ma co się zmuszać, bo jest wiele świetnych sportów. Chociaż przyznam, że i ja na początku miałam opory z bieganiem :D

      Usuń